Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 25 augusti 2012

Den 24 augusti

Vad innebär den 24 augusti?
Jo:

-  År 79: Vulkanen Pompeji får ett vulkanutrbott och ödelägger staden Pompeji och Herculaneum
-  År 410: Rom blir plundrat för första gången på 800 år.
- År 1789: Ryssanrna besegrar svenskarna vid Svensksund
- År 1991: Ukraina förklarar sig självständigt från Sovjetunionen
- År 2003: Carolina Klüft tar VM-guld i sjukamp.

Och såklart 1987 då jag kom till världen!

Den 24 augusti innebär också jungfruns stjärntecken.

"En jungfru kännetecknas som någon med sinne för detaljer och viss tveksamhet inför förändringar. Litar således inte på sådant som sker plötsligt, allt måste få ta sin tid. Jungfrun visar dessutom stor flit och arbetsvilja men har en förmåga att aldrig bli nöjd och aldrig ge med sig i dispyter. Vidare är en jungfru duktig på att organisera både sitt och andras arbete och bringa ordning i det vildaste av kaos. En vardagsmänniska som finner glädje i rutinen. Jungfrun har en intolerant sida med en tendens att dömma andra människor och deras insatser lite väl förhastat."

Ovanstående innehåll tar jag inte alls ansvar för, då det inte stämmer in på mig det minsta........eller hur?!

Anders hade igår ordnat ett litet födelsedagskräftkalas här hemma med goda vänner. Åt räkor och kräftor tills magen kändes som en stor ballong. Därefter en tårta (med dubbel marsipan eftersom jag fick Malins marsipan, mums!). Underbara presenter, hälsningar, blommor från jobbet och ett underbart egenskrivet födelsedagskort från Anders bjöd dagen på. Vid tolv var vi alla trötta och dagen led mot sitt slut. Ett år till nästa gång, må tiden gå långsamt för nu närmar jag mig det magiska 30.....


Anders hemgjorda partyhattar var ett obligatorium.                   









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar