Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 19 augusti 2012

Underbara syrsor

Helgen har tillbringats i Norrköping där vi umgåtts och haft riktigt trevligt tillsammans med T och M och kissekatterna samt vår gemensamma klasskompis F. Vilket underbart litet hus och en fantastisk trädgård de har lyckats hitta! På senkvällen promenerade jag självklart runt deras naturtomt, med sekatören i högsta hugg och klippte sniglar (man måste ju känna sig som hemma!). På altanen under ett litet partytält spenderade vi resterande del av kvällen och lyssnade till alla syrsor (eller gräshoppor....de som spelar så högt om kvällen under sensommaren). Så härligt! Jag älskar ljudet! Synd bara att Anders av någon märklig anledning inte kunde uppfatta syrsornas spel - de spelade på en sådan frekvens han ej hör på.... Lustigt!

Glädjen var därför stor när jag kom hem och insåg att syrsorna omringar och spelar även vid vår lilla tomt! Lysande, då slipper jag importera ett gäng från Norrköping!

Nu är jag lagomt trött och kommer somna tidigt i kväll, med fönstret öppet så jag kan lyssna till alla syrsorna även i natt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar