Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 6 augusti 2012

Första dagen

Första dagen på jobbet efter semestern. Hur fort går inte tiden? Kändes precis som jag alldeles nyss checkade ut därifrån för att se framemot två veckors bekymmersefri ledighet. Och vips var jag tillbaka igen!

Med några få timmars sömn (efter att ha blivit väckt av en busig katt stup i kvarten) samt en skadad hornhinna som jag råkade fixa igår eftermiddag kände jag mig inte i min bästa form när jag pallrade in på kontoret i morse. Lite orolig till sinnes dessutom över att få veta vad som hänt under dessa två veckor och som kanske behövde redas ut på momangen.

Oron släppte dock när jag såg mitt skrivbord, lika städad som när jag lämnade det, enbart ett fåtal mail samt enbart ett fåtal nya ärendet som droppat in. Och inga stora problem behövde jag tampas med på momangen. En behaglig dag att starta med helt enkelt! Förutom mitt onda öga då förstås....

Efter dagens slut bar det fort av till apoteket för att införskaffa någonting lindrande mot ögat och därefter hem för en blöt tur i ösregnet ute i svampskogen. Och svamp hittade vi! Så nu avslutas kvällen med en svampmacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar