Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 3 augusti 2012

Viking för en dag

Hornboretinget hölls idag i Tanum vilket vi självklart var tvungen att åka och se på. Att få se "äkta" vikingar, som Anders fick det till, händer inte varje dag. Tinget bjöd på lite marknad, teater, vapenuppvisning och ett litet vikingaskepp. Som vanligt på sådana här föreställningar är vi det enda barnlösa paret som inte kan kategoriseras till pensionärer, men vad gjorde väl det - vi kikade glatt runt ändå.

Om ni från i fjol minns min besvikelse över höstmarknaden vi var på så kan jag meddela er att denna "vikingamarknad" bjöd på en betydligt bättre upplevelse! Till och med teaterna var rolig...(Obs, enbart min åsikt). Lite kliade det också i fingrarna att köpa lite hemgjorda skålar och smide, men beslöt i sista sekund att avvakta tills vi vet var vi ska ha det. Lite vikingamat åt vi dock och strosade runt i området i mer än två timmar. Vilket arbete som lagts ned för att få allt verklighetstroget och med rätt stämning! Ett välgenomtänkt och välplanerat arrangemang.

Nu kan vi allt om vikingatiden!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar