Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 4 augusti 2012

Plockar hunden hallon?

Efter att ha haft en del lite annorlunda personligheter på mina djur är jag alltför van deras alla små påhitt och egenheter. Så van att jag inte längre reflekterar över dem eller hur andra människor ser dem.

Så häromdagen blev jag påmind om att alla hundar förmodligen inte plockar bär från buskar när man är ute och promenerar. Ayla blev lite sugen på någonting gott under vår kvällspromenad upp till återvinningscentralen och eftersom matte vägrade dela ut frolic tog hon således saken i egna händer och stannade till vid en hallonbuske.

Matte vet bättre än att börja bråka över en sådan sak så därför fick matte vackert vänta medan busken rensades av en glupsk hund. Mitt i måltiden blev vi dock avbrutna av en gubbe med hund som ropade "Äter hunden hallon?" Va? Såklart hon gör, vad ser det annars ut som? Gubben kom förtjust fram för att kika på spektaklet och utbrast förvånat "Nämen, hon plockar dem ju själv också!". Jovisst, nog kan hon det allt. Och inte bara det, hon kan också VÄLJA vilka hon vill ha. Ni kan ju gissa att de största och fianste bären alltid går först? Så det gäller att skynda sig ifall man vill ha några egna bär med sig hem....

1 kommentar:

  1. Haha jag har haft två hundar nu som gör samma sak. Har dock tränat upp Gramse så han frågar om lov nu mera. Haha

    SvaraRadera