Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 20 augusti 2012

Den antika familjen

Kvällens shoppingrunda med en lång lista slutade med lite lite lätt sura och irriterade miner. Men vi får vara nöjd med det vi fick med oss! En tv, en antenn, en rörelsedetektor och "snigelskydd" i form av böjbar plåt. Så kvällen vart ju lyckad ändå! Men måste bara få häva ur mig......

Anledningen till våra sura miner var att vi inte hittade ett nytt lysrör till akvariet. Det gamla har gått sönder och fiskarna har således inget ljus, stackarna. Och vad upptäcker vi på djurmagazinet när vi ska inhanlda ett nytt? Jo, storlek 58 FINNS INTE längre, man har gått över till 61! Jaha! Vad gör vi då? Byta lysramp? Nä, det finns ingen med rätt mått som passar vårt, tydligen, antika akvarium. Köpa nytt akvarium fick vi som råd. Kul. Det vi har är ju tätt och fint och alldeles lagom stort. Men passar tydligen in på ett museum.

Snacka om otur. Så nu sitter vi med ett nersläckt akvarium och huvudbry över hur vi ska fortsätta. Att vi dessutom måste byta fäste till den nya TV:n i sovrummet eftersom det gamla fästet såklart inte passar den nya, späder på irritationen. Här snackas om att spara på miljön, men vi producerar sopor av dess like eftersom "gamla, antika" saker inte går att använda idag.

Vi får nog inse att vi förmodligen är antika vi också.

1 kommentar:

  1. Men du! Testa arken zoo! där har jag ibland hittat old things som de lyckats hålla kvar :-)

    SvaraRadera