Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 9 augusti 2012

Ett kvällsdopp

I kväll tog jag sommarens andra dopp, helt oplanerat. Efter att ha plockat en påse svamp tog vi vägen förbi sjön vid Vattenverket så att Ayla kunde svalka sig lite. Väl där insåg jag hur underbar kvällen var: spegelblankt, sol och helt stilla.

Ayla tog sig ett dopp och jag provkände på vattnet. Och varmt var det, säkert kring 19 grader! En snabb koll i omgivningen och sedan var kusten klar. Av med kläderna (nästan....) och i ner i plurret! Inget dåligt avslut på dagen.

När simturen var färdig och det var dags att bege sig saknades Ayla. Hon återfanns någon minut senare i buskagen där hon hittat en massa hallon att smaska på.

I morgon bär det av till Umeå för en snabbvisit över helgen. Djuren och Anders får därför en härlig helg ensamma i huset. När katten är borta dansar råttorna på bordet....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar