Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 23 augusti 2012

Unghund på nytt

Eftersom Ayla känner sig lite nere nu när Igor bor i huset och irriterar henne dag som natt, har jag infört lite extra "Aylatid" några kvällar i veckan. Då myser vi på gräsmattan med borsten och tränar lite med godis.

Idag var hon i sitt esse och förstod på en gång vad som var på gång. Kunde knappt sitta still under borstningen. När det var dags för sitt, ligg, hit, fot, pang, stå och alla saker hon kan fullkomligt studsade hon fram. Än är det krut i gammtanten! Vi avancerade därför och vips mindes hon hur ligg under fotgående och inkallning med fot som avslut skulle genomföras! SJälvklart drog jag även till med hennes favorit - leta apport. Apporten i dett fall var en gummisnodd jag sköt iväg och jösses vad hon for runt. tekniken blev bättre efter några försök och tillsist mindes hon även hur hon skulle göra mest effektivt - det var år sedan senast.

En liten tår trängde därför fram i mattes ögon. Så duktig! Tänk att hon minns så mycket och fortfarande tycker det är skoj! Ett hugg i hjärtat får jag såklart när jag tänker på att hon är gammal, hoppas hon är lika pigg länge tid med samma livskvalitet som nu!

Nu ska jag ut och jaga in katten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar