Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 14 februari 2011

Hejdå på obestämd tid

Idag säger jag hejdå på ett tag, eftersom jag blir Internetlös på obestämd tid. För att ni ska få vara med så gott det går ändå följer här en liten kalender över mina närmaste dagar (glöm inte att notera i era egna almanackor):

Tisdag: Utflyttning från friggeboden, inflyttning i lägenheten. Svärmor kommer.
Onsdag: ??? Kanske tar med svärmor ut och äta middag på något roligt ställe?
Torsdag: Färden bär av till Borås.
Fredag: Ledig. Flygresa hem till Umeå. PUSSA PÅ VOVVAR OCH SAMBO, städning, lunch, städning (igen), bära prylar, packa prylar, middag hos mamma och pappa. Sova i Holmsund.
Lördag: Start 05.00....absolut senast 06.00. Flyttlasset bär av söderut. Pappa och vovvarna åker efter.
Söndag: Hemma! Fixa.....Vovvepromenad för första gången på länge!
Måndag: Anders börjar jobba - kul! Pappa är kvar - kul det med. Kanske kan Internet ordnas under kvällen? Annars får ni fantisera i hop fortsättningen på min vecka själva (och ha inte alltför vilda fantasier nu!).

Nästa gång jag är inloggad och skriver så är jag inte längre ensam o vilsen, då är vi istället fyra ensamma och vilsna själar som sakta men säkert ska börja bygga upp det liv vi länge sett framemot att få börja leva. Och byggstenarna ligger här intill, redo att användas.

3 kommentarer: