Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 11 februari 2011

Det brinner på Smögen!

(Nej, jag har inte lekt med ljus och tändstickor i friggeboden, hur kunde ni ens tro det om mig?)

På eftermiddagen idag hördes sirener ända in till kommunhuset. I och med att man i Umeå kan höra sirener från diverse fordon lite nu och då så reagerade jag inte nämnvärt på det utan fortsatte arbeta med mina värmepumpar med full koncentration. Dock hörde jag utifrån korridoren att händelsen med sirenerna väckt intresse, så jag tassade mig ut till övriga för att vara delaktig - nyfiken som man är. De flesta var då upptagna i telefonen med att ringa hem till nära och kära för att säkerställa att allt var i sin ordning och stilla sin oro.

När telefonsamtalen var överstökade och lugnet återigen lagt sig på kontoret tog vi alla en titt på nyheterna för att försöka lista ut vad som hänt. Och där, som första nyhet i Bohuslänningen fick vi se att det härjade en stor brand nere vid Smögenbryggan. Det var alltså ett gäng brandbilar vi hört sirenerna från när de körde genom Kungshamn med full besättning. Spännande tyckte många och jag förundras över att händelsen väckte så stor uppmärksamhet! Dock måste jag medge att jag inte är så mycket bättre själv utan kommer förmodligen att ta en promenad åt ett "visst håll" i morgon under dagen.....bara för att se om man kanske får se någonting spännande.....

Tack vare denna händelse har jag idag insett att min närmaste nyhetskälla inte längre är VK utan att jag nu måste lägga in Bohuslänningen som startsida på datorn för att kunna hänga med i vad som händer härikring. Dags att ta ytterligare ett mikrosteg mot att slå rot här nere! Lite främmande känns det dock, mitt hjärta är såklart fortfarande tillägnat Umeå. Ni får tycka att jag är patetisk och fånig men jag känner mig faktiskt lite vilsen nu - tack vare en enkel nyhetskälla! 

Nu ska tända mina små ljuslyktor så det blir varmt och mysigt här i friggeboden! Och läsa Bohuslänningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar