Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 12 februari 2011

Sekundärskam

Här sitter jag nu, med fem tv kanaler att välja på och funderar på vilket tv program som ska få min uppmärksamhet ikväll. Det ser dock mörkt ut då utbudet inte faller mig riktigt i smaken. Just nu rullar Melodifestivalen på tv-skärmen, men jag är inte alltför nöjd med valet. Förra veckan följde jag samma program och fann mig själv sittandes med ett stort mått sekundärskam å många av artisternas vägnar (och programledarna!). Jag är därför ikväll något skeptisk och inte alltför laddad. Jag har förberett mig med en kudde här intill som jag snabbt och enkelt kan gömma mig bakom när pinsamhetsfaktorn blir alltför påträngande. En annan förberedelse för att överhuvudtaget klara av programmet är att min egen favoritmusik rullar på i bakgrunden, vars volym enkelt kan skruvas upp när kvällens artister presenterar sina bidrag. Min största miss för kvällen är dock att jag inte införskaffade något gott att tröstäta!

Hjälp, nu dök Babsan upp i tv rutan med en förskräcklig låt!! Plötsligt, och i panik, har jag bestämt mig: det får bli Islams historia på kunskapskanalen för mig ikväll! Hoppas ni andra njuter av eran tv-kväll, Babsan har förstört min.

2 kommentarer:

  1. Åh! Vad underbar du är! Nu fick jag mig allt några små skratt! =) Även jag nobbar melodipestivalen.

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHA, stackars liten Lina. Sabbade Babsan din kväll? Ja du har det inte lätt du. Själv tycker ju jag att det var han som gjorde nöjet. Allt annat var bara skit. Han bjuder då på sig själv, det kan man inte beskylla många människor för att göra. Hoppas ni har det gött! Kram Maria

    SvaraRadera