Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 10 februari 2011

Böcker, böcker och åter böcker

Snart börjar årets bokrea! Ett mail ramlade in i min inkorg igår om att man kunde förbeställa böcker redan nu. Först tänkte jag slänga mailet men så slog mig en tanke att det kunde ju vara roligt att se vad som erbjuds i år - det är ju trots allt roligt med böcker!

Oj, vad många böcker det fanns att välja på! Och så många som jag ville ha! Mitt annars så obefintliga shoppingsinne väcktes med ens till liv. Är det någonting jag kan handla utan att tänka efter särskilt noga så är det böcker - jag vill ha, ha, och ha. Skönlitteratur är dock ingenting jag aktivt införskaffar till bokhyllan, de kan man låna på biblioteket, utan det är facklitteraturen jag fyller min bokhylla med. Facklitteraturen kan man läsa flera gånger, använda som uppslagsverk, titta på bilder i och bara bläddra runt i medan man med skönlitteraturen läser en gång och därefter samlar de mest damm i bokhyllan. Min samling av böcker täcker nu upp en hel bokhylla och jag är i behov av ytterligare en, till Anders stora förtret (han tycker att bokhyllor är fula och röriga - jag som tycker de är så fina!). Överenskommet är dock att införskaffa en stor bokhylla med någon typ av skjutdörrar  - så att man "slipper" se böckerna.

Förhandsbeställningen slutade i alla fall på strax under 1000 lappen, vilket jag tycker jag gott kan få unna mig som en liten inflyttningspresent av mig själv. De nya böckerna är både hundböcker, hästböcker, kattböcker, reseböcker och naturböcker - 8 stycken totalt. Finns att uthämta i början av mars och jag längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar