Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 12 februari 2011

Full av energi - men ingenstans att använda den

Lördag morgon, veckans mest underbara tidpunkt! Att vakna klockan halv sju, titta på klockan och inse att man FÅR somna om och inte måste stiga upp är nog den bästa känslan på hela veckan. Jag har haft lite ont om sådana tillfällen förut i och med att jag alltid har jobbat om helgerna och det gör att jag njuter extra mycket om helgerna nu förtiden. Varje helgmorgon ser jag klockan 9.00 på Amazing race - ett reseäventyr som jag har fastnat för och jag är därför något sen upp från sängen. Men vad gör väl det?!

Idag sprudlar jag dessutom av energi, i och med att jag sovit länge och dessutom är ledig. Lite frustrerad blir jag dock över att jag inte alls vet vad jag ska lägga energin på? Jag har ingenting att göra! Ingenting att fixa eller pyssla med! Därav mitt tidiga morgonbloggande idag, någonstans måste jag göra av med lite av min nyfunna energi!

Solen lyser dock ute och det är helt vindstilla, vad jag kan bedömma från liggande läge i sängen. Någon minusgrad gissar jag på, men det gör mig ingenting alls! Ut i solen en sväng är i alla fall ett måste, därefter får jag väl se vad dagen har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar