Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 26 januari 2013

Party

Ikväll ska vi iväg på party! Ayla, jag och Anders är såklart inbjudna, men värre blev det för lille Igor som inte riktigt lämpar sig för den typen av aktivitet. Trots att det skär lite i mattehjärtat har jag redan från början insett att lillen får stanna hemma själv, det blir minst oroligt så för alla parter.....

Men så har man ju ett samvete också, som ligger och maler i bakgrunden. Stackars lille Igor kommer få tillbringa natten hemma alldeles själv. Ingen Ayla att bråka med, ingen matte och husse att mysa med, ingen att väcka på morgonen och fråga om det är matdags.....Hur ska det gå! Vad ensam han kommer känna sig!

Samtidigt som jag vet att han måste vänja sig vid att vara ensam någon natt utimellan, annars är vi helt låsta och kan aldrig åka iväg och göra någonting. Och första gången brukar vara värst (kanske värst för matte?).

Men lite orättvist är det ju ändå, vi åker iväg på roligheter medan lille kisse får vakta huset....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar