Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 4 januari 2013

Lite flyt

Tänka sig att någonting jag gått och grubblat och bävat mig för länge skulle vara så lätt att lösa! Oftast brukar det ju vara så och det är konstigt att jag aldrig lär mig att det alltid är enklare än vad jag målar upp för bild. Denna gång handlade det om Försäkringskassan, ett måste som jag gått och skjutit upp läääänge - jag fattar ju ingenting av hur det fungerar! SOm jag har förbannat att allt ska vara så krångligt jämt!

Så jag har läst och läst på deras hemsida. Resultat? Ännu mer förvirrad. I förrgår skulle jag ringa. Resultat? Nr 450 i kön. Glöm det. Hittade att kontoret i Uddevalla inte stängt ned, vilket många andra hade gjort vid årsskiftet och planerade i går förmiddag en tripp dit bara för att se om man kunde få prata med någon och bli lite klokare.

Självklart var jag ju tvungen att läsa på lite innna så jag visste vilka frågor att ställa. Som man frågar får man svar heter det ju! Och lyckadesfaktiskt hitta en pdf fil med bra information som jag inte sett tidigare. Tänka sig, jag förstod hur det fungerade! Glad i hågen åkte jag sedan till Uddevalla och fick direkt prata med någon som bekräftade det jag nyss hade lärt mig.

Om jag kände mig nöjd när jag kom hem! Nu ska jag bara göra upp en bra plan av det hela!

En stor sten har lättat. Men eftersom jag är jag (nojig, velig, misstänksam och komplicerad) ersattes ovanstående grubbleri snabbt med ett annat grubbleri på kvällskvisten. Suck, jag brukart säga att det inte är så konstigt jag är trött tidigt om kvällarna - för min stackars hjärna jobbar ju på högtryck hela dagarna!

Idag ska jag grubbla vidare!

1 kommentar:

  1. Vet inte hur många gånger man får ringa dit under en ledighet. Är det avgörande saker som ni kommer överens om angående dina egna situation be dem då maila det de sagt till dig så du har konkreta "bevis" om något skulle bli fel. De har en tendens att säga olika saker beroende på vem man pratar med. Men så länge man har jobb som du har så brukar allt vara ganska enkelt löst ;) Skicka bara in dina papper i tid för de har en tendens att slarva bort dem 5011 gånger så man får skicka in nya. Ta därför kopior från intyg av arbetsgivare mm så du inte behöver be om nya varje gång (personlig erfarenhet, hehe ;)

    SvaraRadera