Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 9 januari 2013

Klart!

Nu är klädkammaren i sovrummet klart! Så tjusigt och ombonat det blev! Riktigt nöjd blev vi båda.

Så kvällen har bestått av att sortera in kläder. Det var rätt tungt att bära upp allt och sedan vika ihop alla skrynkliga plagg och sortera. Men skam den som ger sig, resultat blev det!

Blev dock lite deprimerad efter att ha insett att Anders kläder behövde en och en halv byrå - helst en låda till medan mina stackars plagg endast hade behövt max en byrå, sommarkläder som vinterkläder.....men jag spred ut dem så att jag använde mina lådor ändå. Detta gav mig alltså insikten i att jag faktiskt behöver ännu mer kläder, trots att jag nyss köpt "ett gäng", men eftersom de inköpta enbart täckte alla trasiga nötta plagg jag slängt på slutet så blev det ju ingen tillökning i samlingen. Jag ligger aldrig i fas när det gäller kläder, alltid för lite - synd det ska vara så tråkigt att shoppa!

Att det dessutom blev utrop av förtjusning på jobbet när jag i måndags kom med en ny tröja kanske säger rätt mycket om min lilla enkla garderob. Suck.

Nu bygger den duktiga hälften av oss ihop bebismöblerna!

1 kommentar: