Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 11 januari 2013

En odåga till katt

Någon som vill ha en svart odåga?

Nu är han riktigt jobbig, den svarta katten. Springer runt och retar Ayla till vansinne, leker med allt han ser, dyker ned i all framdukad mat han ser på bara sekunder så man inte hinner stoppa honom, vaknar 5.00 och hoppar runt i sängen, kör race på kvällen, leker med det förbannade toalettborstskaftet i badrummet som jag sagt åt honom att låta bli 100 gånger, klättrar på benen med klorna, biter sönder sina halsband..........ja listan kan göras lång.

Man kan tycka odågan ska göra av med energin utomhus men icke. Så fort han går ut lägger han sig till ro och sover i sitt liggunderlag på balkongen. Så att han är laddad och klar inför insläppet senare.

På grund av detta är han inte så poppis här hemma. Härom natten slapp jag honom inte ens i sömnen, då han blev huvudpersonen i min extremt konstiga och läskiga mardröm. Jag drömde att jag fick åka till förlossningen 3 månader för tidigt och vad ploppar väl där ut? Om inte en minikatt: svart med superliten svans. Besvikelsen jag kände då i sömnen går inte ens att beskriva i ord......jag var så ledsen......

Nu sover han så sött i soffan.....jag bara väntar på nästa utbrott.

1 kommentar:

  1. Vi skickar Yulle som bussgods ner till er. Han hade ju en lugnande inverkan på odågan!

    SvaraRadera