Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 5 januari 2013

Nu blir mamma imponerad!

För gissa vad jag har haft framme under dagen? Jo, en strykbräda och ett strykjärn har stått framme i källaren, ja inte bara stått framme utan använts flitigt i över 1,5 timmar!

Bakgrunden till detta var att vi fick en snilleblixt . Lite överblivna väggskivor från groventrén sågade vi till för att kunna skapa efterlängtade hyllplan till en av garderoberna nere i källaren. Alla garderober har ju saknat hyllplan och allt linne har därför legat som ett virrvarr på botten, till min förtret bör tilläggas. Detta har stört mitt annars så ordningssamma sinne. Röran som funnits har varit katastrofal, men till mitt försvar måste jag säga att det är omöjligt att hålla vikta och fina handdukar och sängkläder om man inte kan förvara dem på ett praktiskt sätt!

En lång tids förvaring av linnet på detta sätt har ju självklart lett till att allt har korvat och knövlat sig. Ni har nog aldrig sett så knövliga lakan förut! Där kom då stykbrädan in i bilden, för i och med att jag nu fick mina hyllplan kunde jag ju sortera in allt linne sådär som jag egentligen vill ha det och det kunde jag ju inte göra med trassliga lakan.

Nu kan jag hålla ordning i min linnegarderob och strykjärnet behöver inte användas någonting mera, för jag håller ju på min ursprungliga princip: att nyttan med att mangla och stryka lakan och handdukar inte är större än vad besväret och tiden man lägger ned på jobbet!

Före och efter bild:






1 kommentar: