Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 2 januari 2013

Projekt kök

Nu kom jag äntligen till skott att genomföra den där obligatoriska storstädningen av köket som brukar behövas varje år....och nu var det nästan ett år sedan senast. Så hela eftermiddagen har jag tillbringat med dammvippan och såpa i högsta hugg.

Ugnen, fläkten och diskmaskinen fick sig en genomkörare vilket resulterar i att man numera kan se in i ugnen vad man tillagar och att diskmaskinen luktar riktigt gott. Fläkten var inte så skitig men den är i alla fall genomgången. Skåpen är uppstädade och gammal bråte sorterat dit de hör hemma. Och det känns såååååå skönt! I huvudet i alla fall, för mina stackars armar värker av träningsvärk...vem kunde tro man kunde få det av lite hemmapyssel? Kan alltså skryta med att jag tränat idag.

Om jag är lika energisk i morgon så har jag två bokhyllor och ett städförråd som skulle behöva gås igenom....en tvättstuga som behöver lite tillpiffning......tja, jag kan nog roa mig när Anders är på jobbet!

Nu väntar ett glas oboj och lite TV tittande.

2 kommentarer:

  1. Jisses vad då du är duktigt! Ge mig lite ork också!

    SvaraRadera
  2. Du har problem. Hur fasiken ska du bli i slutet på graviditeten när man ska "boa"? /Maria

    SvaraRadera