Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 2 februari 2013

Blindstyre

I veckan gjorde jag en mindre rolig upptäckt. Jag ser ju ingenting längre! "Råkade" hamna längst bak i rummet på en föreläsning och insåg till min fasa att det som presenterades på tavlan liknade en något bekant utsuddad smet av olika färger och hoppiga bokstäver.... Så jobbigt! Jag kommer ju vara helt blind innan mina ögon väljer att stanna av. Vill passa på att tacka mina föräldrar för denna underbara gen som bara jag fick i familjen...........

Men så slog mig tanken. Det är ju inte alltför ofta jag behöver läsa någonting på så långt avstånd, så min plan är att vänta lite till. Jag ORKAR bara inte springa till en optiker och kika på massor av bilder fram och tillbaka för att räkna ut hur mycket det skiljer mot förut, eller - ve och fasa - börja välja nya bågar igen! :O Hua, värre än ett tandläkarbesök i min värld.

Så jag ignorerar problemet. Men kan inte låta bli att tycka oerhört synd om mig som fick sådant stort synfel att jag om jag varit grottmänniska skulle varit uppäten och begravd för lääääääänge sedan.

1 kommentar:

  1. Åh, vad tråkigt =( Å andra sidan kan det vara skönt att ha det gjort innan knodden kommer ;) Kanske kan man få behålla den gamla bågen?

    SvaraRadera