Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 7 februari 2013

Jakten på näsdroppar....

.....började igår när jag fick hämtning nere vid busskuren: näsdroppar var ett måste inför natten!

Eftersom Tempo har läkemedel ångade vi snabbt dit med bilen. Till min besvikelse hade de bara Otrivin, jag vill ha Otrivin Comp eftersom den fungerar bäst. ICA blev nästa anhalt, men till min besvikelse fanns samma utbud där! Då började jag bli lite irriterad, ingen mat i magen hade jag heller vilket spädde på irritationen.

Fick dock en snilleblixt och hann precis förbi Apoteket innan de stängde. Och där hittade jag min efterlängtade Otrivin Comp! Pust! Väl hemma blev det middag, hundpromenad och Farmen, en dusch och tandborstning och äntligen var jag redo att ta mina efterlängtade näsdroppar! Kände dock av en liten varningsklocka, av någon märklig anledning, och öppnar bipackssedeln - bara utifall att. Och vad finner jag där, jo - Otrivin Comp rekommenderas INTE till gravida och ammande. Men va f.....n.

Efter lite google sök hittade jag alternativet - vanliga Otrivin. Snacka om ironiskt! Så min bättre och tålmodiga hälft tog bilen tillbaka till Tempo klockan 21.00 för att inhandla Otrivin.....

(Jag fick sova med fria luftvägar hela natten, men måste säga att Otrivin Comp är mycket bättre.....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar