Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 23 februari 2013

Lite statistik

I nästa vecka går vi ju in i v.30, och det känns skönt att lämna alla "20-veckor" bakom sig. Dessutom ökar överlevnadschanserna för varje dag ifall Liten skulle få för sig att titta ut i förtid. Det är rätt fascinerande att veta att inuti min mage ligger en helt färdig liten bebis! Läste någonstans att bebisen nu får mindre plats där inne att göra krumbukter på, men min mage tycks rymma hur mycket plats som helst för än har han inte lugnat sig utan leker hej vilt.

Nåväl:
- Jag har nu gått upp 6 kg (och så mycket som jag väger nu har jag aldrig vägt någonsin! Hela 57 kg!)
- Magmåttet är uppe i 28 cm (det som barnmorksan mäter upp)
- Under senaste besöket hos BM var hjärtslagen på Liten 140 (han sparkade dessutom på BM när hon försökte puffa han till rätt position)
- 74 dagar kvar till beräknad ankomst

och sedan......bara 28 arbetsdagar innan jag tackar för mig :O Ni kan tro jag har nedräkning!

En utlovad magbild kommer här och insåg precis att min förut så söta lilla runda mage plötsligt står rätt ut!

1 kommentar: