Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 24 februari 2013

Pinsamma Igor

Igor är pinsam att ha med på promenad. Vi brukar på helgen trava iväg rätt så tidigt på morgonen, när grannarna sover (eftersom vi måste snedda 2 meter på deras tomt vilket känns lite pinsamt....) och innan skogen befolkas av andra hundar och människor (liten risk i en del av Sverige där folk går i ide på vinterna, men utifall att). Igor hänger glatt på och älskar våra turer, som tar 30 minuter med allt vad man kan hitta på under turen.

Idag skämdes vi dock över vår lilla katt, och önskade att vi lämnat han hemma. För vilket liv det var på honom! Herregud så han skrek - KONSTANT dessutom. Mjamjaooooooooo, Mjaomjaoooooooooo ekade det i hela skogen. Riktigt högt så det gick inte att undvika. Vi ropade lite tafatt för att visa att vi inte tänkt lämna honom, men det hjälpte föga. Han skulle väl meddela oss var han begav sig när han inte följde oss på stigen.....

Vår nya kamera tog vi såklart med oss och försökte oss på några bilder. Dock fanns det ingenting fint att fota såhär på senvintern så djuren fick vara motiv. Och djur är ju så svårt att fota! Lägg därtill till att vi inte har koll på alla funktioner och testar oss fram. Dock fick vi några "halv-häftiga" Igorbilder när han dånade fram längst stigen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar