Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 3 mars 2013

Har våren kommit?

Kanske kan man ändå säga det. Många plusgrader under gårdagen och likaså idag. Idag ser solen dessutom ut att vara framme mer än vad den visade sig under gårdagen och den förhatliga blåsten har avstannat. Känns riktigt bra, speciellt när jag ser alla facebook uppdateringar om snöstormen i Umeå.....

Men allt är inte tipptopp såhär på vårkanten. Vår skogspromenad runt vattenfallet igår visade sig bli en halkig historia för här blir det glashalt såfort snön ska smälta bort. Och nu finns dessa hala plättar kvar efter hundpromenadstigarna dit solen inte når ännu. När vi således vankat fram i en timme och kommit mot slutet av turen blir vi stoppade av en lååååång isgata på en smal skogsstig intill ett berg. Vid andra sidan fanns ett litet stup på någon meter, dit vi inte hade några planer på att halka ned.... Men orka gå tillbaka hela vägen? Nejdå, Ayla fick halka runt först sedan var det min tur. Vilken syn det måste varit med två krypande människor (Anders kom ju efter) slirandes för glatta livet på denna lilla stig. Men fram tog vi oss!

Och inga moralpredikningar nu mamma om att vara försiktig - för det var vi!

Kvällen avslutades med besök och årets premiärgrillning. Underbart gott!






1 kommentar:

  1. Vad underbart med vår! Blir lite avis men snart är det vår tur här uppe

    SvaraRadera