Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 26 mars 2013

Katten har vårkänslor...

....och matte är såklart orolig! För när han är inomhus sover han som en stock och därimellan vill han bara vara utomhus. Någon mat hinner han inte med att äta, så matskålen har stått full sedan helgen med några kulor hastigt ituggade. Älgfärsen idag slank dock ned, vilket känns lite tryggare. Tänk vad lite solljus kan göra!

Trots att vi har iskalla mornar, minus 8 har termometern stått på sedan några veckor tillbaka, så var idag första dagen jag gick en promenad på eftermiddagen utan mina varma termobyxor iklädd enbart i jeans och vinterjackasn såklart. Solen värmde alltså och det finns hopp om livet!

Nu laddar jag upp inför mammas ankomst sent i morgonkväll. Hur jag ska orka vara uppe och dessutom hämta henne i Göteborg sent på kvällen är ännu en gåta....Men när det väl är gjort så har vi en hel påskhelg att fira! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar