Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 20 mars 2013

En rolig kväll....

....tyckte i allafall Ayla när hon förstod vart färden i bilen bar: till tant veterinär! Och Ayla älskar ju veterinären! Redan på trappan in till väntrummen var hon svår att hålla och tygla. Svansen slog från sida till sida och hela hunden lyste. Allt på grund av att hon får obegränsat med godis och att hon faktiskt får skälla efter fler när hon vill ha.

Denna gång följde även husse med som bärhjälp till katt- och hundmaten. Han såg något besvärad ut och skämdes nog lite över Aylas "tönt-beteende" medan matte lyste av stolthet över sin gamla tant till hund som plötsligt levde upp och förvandlades till en valp!

Och vill även passa på att meddela att Ayla var mest poppis i väntrummet där hon som vanligt gick laget runt för att artigt hälsa på alla människor, inte hundar, och tigga till sig lite kli och klapp.

Och två sprutor ledde såklart till extra många godbitar och några härliga uppfordrande skall inne på behandlingsrummet.

Jag tror hon redan nu längtar till nästa besök. Vi får nog hitta på någon åkomma så hon får åka tillbaka i sommar igen - eller kanske en hälsokontroll?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar