Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 9 mars 2013

Trött och grinig

Efter gårdagen kan allting bara bli bättre!

Jag var så trött och kände mig trumpen hela dagen. Lite för lite att äta blev resultatet av det som såklart spädde på mitt humör och alla känslor ännu mer.

Så bestämde vi oss, kloka som vi är, att efter middagen åka och veckohandla på Torp för att slippa det i helgen. Jag kämpade på runt i affären med ben tunga som bly, en sparkande unge i magen som tryckte på alla möjliga delar av lungorna så att andningen gick på max halvfart och ett illamående som plötsligt kommit under dagen. Trängde mig irriterat, och så gott som det gick med en mage som inte går att dra in, förbi alla långsamma tanter som parkerade mitt i vägen och lyckades tillslut samla ihop allt vi behövde. Pust.

Då återstod ett snabbesök hos Apoteket och sedan Bauhouse. Apoteket gick smärtfritt för en gångs skull men på Bauhouse blev det snabbt värre. Vi irrade runt för att hitta kalkborttagningsmedlet jag behövde, säckert i 15 minuter. Då var jag så färdig och slut att jag seriöst övervägde att sätta mig ned mitt i gången och störttjuta. Av hänsyn till Anders lyckades jag dock hålla mig i schack (men det är skrämmande hur ens hjärna kan fungera ibland.....för hade han inte varit med hade jag suttit där och tjutit - mitt i affären). När jag sedan fått köa i en evighet för att fråga var det j...vla medlet fick jag några medlidsamma blickar och en "övertrevlig" förklaring. (Kan ha att göra med att jag kläckte ur mig lite mindre snälla ord och en del hopplösa meningar under tiden jag köade så snällt......).

Nu har jag fått mig en god natts sömn och ser framemot en uppvilande helg så nu är jag på banan igen! Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar