Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 18 mars 2013

Vad ska vi göra nu?

Jaha, i drygt 50 vardagar klockan 19.30 har vi varit bänkade framför TV4. Nästan helt utan undantag. Och jag vet att det låter väldigt tragiskt (tro mig - vi har faktiskt ett liv!) men har man fastnat för någonting så har man. Denna gång var det Farmen vi fastnade för och har följt programmet slaviskt, nästan lite maniskt....

Men allt har ett slut. Så även Farmen. I fredags såg vi således det sista avsnittet och finalen, 30 minuter senare var det över. Snabbt var det förbi, vår livhake under de tråkiga månaderna januari och februari. Vad ska vi nu göra? Och vad ska vi nu prata om på kvällarna?

Kvällen idag har alltså inte varit sig lik och det känns lite konstigt när en sådan inrutad vana plötsligt inte finns där. Och inget kul fanns att ersätta programmet med heller - eller ja idag var det ju hockey som åtminstonde en i familjen kikar på med glatt humör.

Men det är väl bara att vänja sig, och hoppas det går fort tills våren är här på riktigt så man kan börja vara utomhus om kvällarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar