Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 3 februari 2013

Vem är tjuven?

Nu har jag en olöst gåta som jag är så nyfiken på! Hjälp mig med idéer!

För några veckor sedan försvann Aylas jordgubbe som hon lekt med ute på tomten. Jag antog att denne blåst bort och försvunnit och tänkte inte så mycket på det. I samma veva försvann en av mina lila vantar som också legat ute på gården och som Ayla haft som leksak. Även en orange vante försvann spårlöst en stund senare. Konstigt, men har inte funderat så mycket mer på det - det blåser ju lite till och från så kanske blåsten hade tatt även dessa.

Så idag var premiären för en "Igorpromenad" uppe i skogen ovanför oss. Vi sneddade genom grannarnas tomt och klättrade därefter uppför bergväggen med Ayla i spetsen och en överlycklig katt i släptåg. Vad ramlar vi på ganska precis i skogskanten - jo, Aylas jordgubbe! Stelfrusen och blöt. Och hur skjutton har den hamnat där? Att den skulle blåst dit är helt omöjligt, så den tanken kan vi lägga åt sidan. När vi sedan fortsatte vår familjepromenad vek vi av in mot en annan skogsglänta. Där hittade Anders en trasig boll som Ayla fick leka med och......hör och häpna.....min lila vante! Dock alldeles trasig men där var den! Mitt inne i skogen! Då började det hela bli konstigt! Vem springer runt på vår tomt och snor Aylas leksaker? Märkligt.

Så förslaget vi har är att vi har en nyfiken räv som stryker omkring och plockar med sig Aylas färgglada leksaker upp i skogen. Det finns ingen hund som går lös i området och som skulle klättra uppför bergkanten in i skogen utan att dess ägare skulle springa efter. Och Ayla är ju alltid kopplat så hon kan inte ha smitit iväg. Detta måste ju dessutom ske tidigt på morgonen eller sent på kvällen när vi inte är vakna.

Så vad tror ni?

(Måste också tillägga att vår lille Igor blivit stor! En mus har han fångat under helgen - den första vad vi har sett i alla fall - och dessutom har han gått på sin första kissepromenad.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar