Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 3 februari 2013

Magbild...

....som utlovat men eftersom jag i dag vaknade med en otroligt ful frisyr klipper jag såklart bort huvudet.


I morgon går vi in i v.27. Bebisen ska då väga ungefär 1 kg och vara 30 cm lång från topp till tå (hur nu det ska rymmas?!). Lillen har dessutom övergått från att vara vild till ännu vildare, numera låter han mig inte vila i lugn och ro någongång! Ligger jag på sidan tar han spjärn mot nedre delen av magen och boxas/sparkas upp så att hela mage dallrar....och ligger jag på rygg så ser det ut som att hela magen lever sitt eget liv.

Tiden går fort och räknade precis ut att det bara är 13 veckor kvar, och om 11 veckor räknas det som en fullgången graviditet även om han skulle ploppa ut lite tidigare. En titt i barnbutiken under dagen påminde också om hur mycket som finns kvar att införskaffa.....

Nu blir det TV-kväll.

1 kommentar:

  1. Känner verkligen igen mig. Så fort man ska sätta/lägga sig ner och ta det lugnt blir det full rulle. Även vi ska ha barn i vår, beräknat 28 april. Tiden tickar och nu är det inte alls länge kvar. Hoppas allt är bra med dig annars och kommer du upp nåt till umeå så skulle det vara kul att ses! Kram// Anna

    SvaraRadera