Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 29 november 2012

När elektrikern kommer på besök

I morse ville Ayla inte gå in 6.15 när jag måste gå till bussen, så hon fick stanna ute på gården fastän jag gick och Anders var kvar i sängen. Det skulle väl gå bra, antog jag.

Fick sedan ett sms av Anders om att min lilla duktiga vakthund hade skrämt elektrikerna som rullade in på gården strax efter 7.00. De stod bakom bilen tills Anders kom och räddade dem. Hon har ett riktigt skall, gammeltanten! Som tur var de inte hundrädda utan enbart försiktiga, som sig bör när man inkräktar på en hunds ägor.

Anders lämnade sedan två elektriker, en hund och en katt ensamma hemma för att arbeta. Vid lunchtid kom han hem på en blixtvisit för att se att huset stod kvar och att djuren inte var förrymda. Frågan gick först till elektiker 1, hur har det gått? "Hm....jo....rätt så bra......men katten har varit lite jobbig." Från elektiker 2 kom en mer utförlig utvärdering. "Jo, det går lite sakta bara. Har fått dra om en av sladdarna tre gånger för att katten var och drog i sladden och förstörde. Också skriker han hela tiden också! Men hunden har skött sig bra".

Hm, det känns som att våra små monster bidrar till att fakturan redan efter första dagen har dragit iväg något.....kanske kommer det att läggas till några timmar i den på grund av försvårande omständigheter? Återstår att se.

Vad säger djuren själva om dagen? Ayla är trött och önskade det hade fått vara som vanligt så hon kunde fått sin skönhetssömn enligt vanlig rutin. Igor meddelar att han har haft skitkul och längtar till i morgon när de är tillbaka för att slutföra allting....han laddar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar