Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 4 november 2012

Det spökar

Så många märkliga händelser under helgen och mitt på dagen idag slog det mig - det måste spöka här hemma! Och jag är ju livrädd för spöken!

Det började igår efter att vi varit borta halva dagen på en julmarknad.  Ayla och Igor lämnade vi givetvis hemma. När vi sedan kom hem och gick upp på övervåningen så ser vi.....en kudde på golvet! Ja, en kudde. Inget konstigt med det om det inte vore så att vi räknade kuddarna i sängen uppe och nere och fann att alla kuddar var på plats. Så varifrån kom då denna kudde? Ingen av oss har ännu listat ut det....

Så idag kom nästa kusliga upptäckt. Om jag använde två torktumlebollar i torktumlaren borde jag logiskt sett kunna plocka ut två bollar därifrån också. Så plötsligt fanns där bara en boll! Hur kan en boll bara försvinna från ett slutet system? Nackhåren reste sig kan jag lova. Dock fick jag snart lugnande besked när jag tillsist hittade den andra bollen, intrasslad i ett lakan. Pust, jag hann bli riktigt orolig.

Men en av helgens upplevelser upplevelser kvarstår som en gåta. Var sjutton kom kudden ifrån? Kanske har vi ett husspöke här ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar