Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 18 november 2012

En dagsrapport

7.30 började dagen med en panikartat kurrande mage. Snabbt bar det nedåt till köket för att äta en dunderfrukost inklusive en lussekatt. Djuren fick sitt också så alla var nöjda och glada. Därefter bar det tillbaka till sängen för att se lite TV och bara vara.

vid 9.30 byttes sängen ut mot soffan. Hela familjen var med på mysstunden, även om Igor hade lite svårare att hålla tassarna borta från lek och stoj.

Sen gott folk, följde ett litet städryck - vi latar ju inte bort helgerna om ni nu trodde det! Dammsugning, byta vatten till fiskar, torka golv, tvätt, diskmaskin, städa toan och lite sånt pyssel.

Efter lunch bar det av mot Kynnefjäll för en promenad på det så kallade "fjället". "Fjället" såg ut som en vanlig Norrlandsskog så vi var rätt nöjda med trippen - det kändes som hemma. Ayla gillade också turen även om hon blev lite trött, gammtanten.


 
(Jaja, reflexvästen var en säkerhetsåtgärd. Man vet aldrig med jägarna här nere......)Väl hemma blev det.....lussekatt och ett glas mjölk. Igor var sur eftersom han fått vara ute hela tiden vi var borta så han hämnades genom att vara extra jobbig vid fikabordet.


Sedan fick vi ett fixaryck med småpyssel.

Och nu väntar Solsidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar