Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 3 december 2012

Julpynt efter en julig helg

I helgen var jag på snabbvisit i Norrköping. Blev ordentligt ompysslad och fick supergod mat! Eftersom det var riktigt mycket snö inåt landet fick jag även känna på äkta julstämning till första advent, även med julpynt och julgran. Hela helgen gick åt till julpyssel och julbak, mysigt!

Idag pyssade jag vidare med att sätta upp granen och julpynta. Det blev inte riktigt så som jag tänkt mig men det får duga. Igor tyckte såklart att granen var riktigt rolig och har redan tagit sönder en kula. Aylas jultomtar är framtagna också, men hon har lagt sig för kvällen efter allt stök och har inte sett dem ännu. Dessutom hade vi sådan tur idag att det trillade ned lite snö! Snökaos kallar man de här, i min värld var det lite flister som hade turen att lägga sig på marken.

Vår nya kvällstradition har nu blivit julkalendern kvart i sju och därefter paketöppning utifrån vår fina paketkalender. Finurliga små julklappar får vi varje dag fram till julafton! Härligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar