Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 22 december 2012

Jordens undergång

Wow. Tänk att vi överlevde jordens undergång!!! Så mycket snack och skriverier om detta som det har varit  i radio, TV och tidningar så gick det inte att undgå denna "nyhet", vilken tydligen har satt skräck i världens människor runt om på vår planet. Jag skänkte igår en medlidande tanke åt alla de som satt i panikångest och grät med sin rädsla, även om jag krasst sagt är helt oförstående till den extrema reaktionen. Jösses, det kan väl inte finnas någonting mer rättvist och lugnare än att alla dör samtidigt? Än att en enstaka by ska dö på grund av något meteornedslag eller så = orättvist? Som sagt, förstår inte riktigt paniken, men den var bevisligen äkta.

Att samlas på berg i tron om att utomjordingar ska komma och hämta några utvalda känns också lite bakvänt....hallå - vad lever vi i för värld egentligen? Finns det människor som verkligen tror på sådant? Då blir jag däremot rädd......

Men nu kan vi ju konstatera att vi överlevde skräckens dygn, allihopa. Jorden gick inte under och vi har en härlig jul framför oss! Nåväl, en del av oss i alla fall. För jag läste för en stund sedan att det inte är över ännu....ryktet säger att domedagen visst är uppskjuten till självaste julafton.....

Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar