Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 23 december 2012

4:e advent

Allt är ordnat inför familjens ankomst lite senare idag, det ska bli så mysigt att få fira jul här nere med dem på besök! Huset är städat, julmatsförberedelserna fixade, paketen inslagna och lussibullar finns det gott om kvar. Det kan inte bli bättre! Julstämningen är alltså på topp! Ikväll blir det uppesittarkväll, glögg och julfika.

Igor får sig en lekkamrat också. Yulle. Hoppas de kommer överens och att Igor är snäll med bjässen! Ayla kanske tycker det är roligare med besöket om Igors fokus flyttas från henne till Yulle. Man kan ju alltid hoppas!

Hur firades vår början till semester då? Jo, genom att....jobba! Med hemmapyssel vill säga, sådant som är kul att pyssla med även när man är ledig! Vi installerade vår nya tvättmaskin, som verkar gå som en klocka. Inga proppar eller säkringar har löst ut sig så den verkar ju hel också...."Vi" (Anders) hann lägga lister och sätta upp hyllor i klädesgarderoben och plasta nere i grovingången. I grovingången återstår nu att sätta upp väggskivor - pappa och Erik kommer ju och kan hjälpa till med det.... och lägga innertaket. Lite belysning så har vi sedan en fullt fungerande grovingång! Det behövs så vi slipper trängas vid den vanliga ingången. En effektiv dag med andra ord! Och vad gjorde jag? Det behövs ju alltid en arbetsledare!

Nu kliar det i fingrarna, ska jag väcka Anders redan nu? Eller måste jag vänta?.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar