Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 10 december 2012

Även Ayla längtar till jul

Ända sedan liten har Ayla varit med på jul och fått öppna julklappar. Hon älskar att slita i julpapperet och det bästa av allt är ju allt gott som bjuds....

Nu när vi har en julklappskalender inser vi dock att vi glömt en medlem av familjen, nämligen Ayla. Hon vill ju också vara med! Så hon får vara med på ett hörn över de klappar som redan finns. De större klapparna ligger under granen och där hade hon redan från början siktat in sig på en prasslande klapp som var till Anders. Efter att flera dagar gått och burit runt på klappen kom äntligen dagen då den skulle öppnas i lördags. Vilken lycka!

Tidigt på lördagsmorgonen öppnades den efterlängtade klappen och fram kom ett gäng skumtomtar! Självklart fick hon smaka några små mumsbitar och blev riktigt nöjd! Såpbubblorna som var fredagsens försenade klapp var dock inte lika populär, men så länge skumtomtarna fanns kvar vek hon inte från husses sida.

Idag har hon tagit sig en ny tur under granen men insåg att nästa klapp hon ville ha var en oinslagen present som fanns i gästrummet. Efter att ha skällt ett bra tag fick hon en tjuvstart på vad som skulle bjudas på den 24:e - ett gott tuggben. Ingenting undgår Aylas nos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar