Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 29 december 2012

Lugnet har åter lagt sig

Idag steg jag upp utan att välkomnas av Yulle, utan att höra mamma stöka runt i köket, Erik ropa på Ayla från sin säng och utan pappas redovisning över hur hans öroninflammation mår. Den här morgonen är jag alldeles själv. Eller ja, Igor har stigit upp med mig och Ayla har hälsat på en sväng. Men nu är Igor ute och Ayla har gått upp och lagt sig igen så jag är alldeles ensam i soffan framför nyhetsmorgon.

Igår förmiddag åkte familjen hemåt vilket alltid känns lika tråkigt. Vi bor lite för långt bort helt enkelt! Efter att ha tyckt synd om mig själv ett tag i soffan tog jag mig i kragen och hjäkpte Anders att bygga i grovingången, som börjar bli riktigt fin nu! Därefter plockades dammsugaren fram och alla "Yulletussar" försvann. Ayla sov hela eftermiddagen, hon var så trött efter besöket! Igor som skött sig så bra under dagarna återgick till sin normala mentalitet - sjövild och susade runt i ett jehuj överallt.

Veckan har varit riktigt rolig och längtar redan tills de dyker upp igen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar