Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 18 december 2012

Adjöss tvättmaskin

Idag slog jag igång en tvätt, 60 grader. Så fort maskinen drog igång slocknade hela huset. Kul. Not. Efter att ha bytt propp insåg jag ju att det inte var där felet låg - utan jordfelsbrytaren. När jag lyckats lokalisera den insåg jag ju också att varje gång jag slog igång tvättmaskinen så slocknade huset.

Akuthjälpen pappa fick rycka in med telefonrådgivning. Vad är det nu för fel? Och med pappas kloka huvud och min förmåga att lyssna till instruktioner och utföra vad som tipsades om kom vi tillsist fram till att vår kära tvättmaskin tyvärr var helt körd. Tippen nästa.

Men jag fick hänga lite tvätt i alla fall, för den smutsiga tvätten hade hunnit bli blöt och utan tvättmaskin kan jag ju inte få dem rena på ett tag.....bara att hänga på tork i väntan på bättre tider. Bättre tider kommer som tur är redan till helgen - familjen kommer ned för att fira jul och då kan ju pappa passa på att hjälpa oss att hitta en ny tvättmaskin.....Så lägligt!

Just det mamma, måste få lägga till på julklappsönskelistan - en tvättmaskin!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar