Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 6 juni 2011

Hemkommen...

.....efter en underbar helg i Sveriges sydligaste delar. I torsdags bar det av till Malmö, via Helsingör på den Danska sidan. Efter att ha kört vilse i Köpenhamn tog vi oss tillsist till Öresundsbron och hamnade utan svårigheter vid vårt hotell i Malmö. Underbara Sverige vet hur man skyltar en bilväg!

Positivt överraskade blev vi av Malmö som vi trott annorlunda om, speciellt efter att ha vandrat efter den långa sandstranden med hundparken inte långt från centrum. Malmö bjöd även på sol, värme, parker och shopping! Shopping varvades naturligtvis med små stopp längst de barer och caféer som fanns överallt. Busstrafiken gav oss dock huvudbry när en chaufför inte kunde förklara ordentligt hur vi skulle betala biljetten med sms. Vi blev "avslängda" vid centralstationen av en muttrande chaufför som förmodligen tyckte vi var dumma i huvudet. Men hur ska vi kunna veta? Och vi frågade faktiskt efter hjälp och försökte hela bussfärden att lösa det. Dålig service.....

Tågresan till Köpenhamn gick desto bättre då vi enkelt löste biljetter och hittade rätt tåg. Köpenhamn bjöd även den staden på sol och värme. Lite shopping och rundvandring för att se staden ingick också. Och några besök vid alla barer. Hemfärden blev något segare då det var stopp i tåg och biltrafik över Öresundsbron på grund av något elfel. Vi vart strandade på obestämd tid på fel sida Öresund. Typiskt vår tur. Men eftersom vi hade semester tog vi det med en klackspark och väntade på en lösning. En och en halv timme senare kom trafiken i gång och vi var lättade när vi nådde svensk mark igen.

Semestern bjöd även på......sömn! Oj vad jag har fått sova igen min sömnskuld! 10 timmar minst varje natt! Helt underbart härligt! Att dessutom vakna till i godanro för att titta lite på tv och därefter börja dagen med hotellfrukost är inte helt fel. Jag saknar det redan.

Semestern avslutades med en lunch tillsammans med en gammal kär vän vilket var underbart roligt efter så många år! Det kändes precis som förr, när vi bodde på samma ort och var oskiljaktiga!

Ett av många parkbesök under resan. Underbart!
Parkbesöken ur Anders synvinkel.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar