Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 11 juni 2011

Älgafallet

Wow. Ett vattenfall - i Sverige! Idag har vi vart på utflykt till riksgränsen mot Norge (tja, vi var nog över gränsen när vi gick promenaden) för att titta på ett 46 m långt vattenfall. Som vanligt var vi förberedda på en liten fjuttig svensk variant av regnskogens stora häftiga vattenfall, men jag får erkänna att vi blev mäkta imponerade av fallet! För en stund kändes det som att vi var på besök i tropikerna, långt hemifrån.

Jag var till och med så betagen av utflykten att jag utan att knysta gick med på att hjälpa till att tvätta och vaxa (!) bilen vår när vi kommit hem! Då kan ni tänka er hur upplevelsen på plats var. Bjuder på några bilder.







2 kommentarer: