Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 20 juni 2011

Vad händer?

Livet här nere i Kungshamn rasar. Snabbt utför. Och jag förstår inte vad det är som händer?! För det första:

Lördag och söndag morgon klockan 8.30 har jag sedan januari månad följd serien "Amazing race" på kanal 6. En helt underbar anledning till att ligga kvar i sängen och dra sig lite extra på helgen! En stor bidragande faktor till den härliga "helg-känslan". Så i lördags, 08.30 slogs tv:n i vanlig ordning igång. Och vad ser jag? Någon konstig komedi! Vad? Var är min favoritserie? Efter en snabb titt i TV-tablån fick jag med en djup suck vackert acceptera det faktum att "någon" där ute jävlas med mig och har tagit bort mitt helgnöje......

Så, när det knappast kan bli värre så händer ytterligare en anmärkningsvärd sak! Varje lunch går jag hem och rastar hundarna, för att sedan äta min lunchlåda framför ett tv-program om att designa kläder (minns ej namnet tyvärr) på Tv 3. Så var planen även idag. Tv slås igång och vad upptäcker jag? Jo, Tyra banks show! Vad? Var är mitt designprogram?! Katastrof! Och därmed är även mina lunchrutiner ur balans.......

Så jag kan nu konstatera att någonting håller på att hända. Mina hårt inrutade rutiner rubbas och skapar förvirring och frustration! Vad ska hända härnäst? Jag väntar med fasa......

1 kommentar:

  1. Jag vet! Det där designprogrammet tittar(de?) jag också på vid lunch =( Varför ändra en fungerande tv-tablå?

    SvaraRadera