Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 10 juni 2011

Produktiv....

....var idag bara förnamnet. Har arbetat som en tok på jobbet idag och faktiskt fått undan mycket gammalt groll som legat på bordet och stört min sinnesro och nattsömn. Så skönt! (Att hälften ligger kvar på andra sidan bordet behöver inte nämnas, man kan inte hinna med allt!)

Väl hemkommen har jag nu, under samtal med en kär vän som omedvetet bidrog till min effektiva sida, städat undan, diskat ett diskberg, lagat till potatis och sallad till grillningen, vattnat alla torra slokande blommor samt satt igång en tvättmaskin. Hundarna har fått sig en liiiiten tur ute också. Allt detta enbart på 1,5 timmar!

Så......då gäller det bara att hålla sig vaken och någorlunda pigg eftersom jag klockan 22.00 ska ut och jobba. Det lär dessutom vara fullt ståhej i hela kommunen eftersom skolavslutningen är idag. Busslaster med ungdomar kommer hit för att....tja vad gjorde man som ung? Tog det lugnt och tittade på fåglar......

Grillning nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar