Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 29 juni 2011

Myrornas krig

Så har det nu varit myrornas krig på Tv:n sedan igår. Första tanken var givetvis att det slutet kommit för vår plattTv som tappert har fungerat trots dålig bild, fastbrända märken och de många svarta strecken som går rakt igenom skärmen. Med en suck kunde vi igår konstatera att den senaste tidens sparpengar måste användas till en ny Tv.

Men så upptäckte vi någonting. Tv:n i sovrummet visade även den myrornas krig! Och två Tv-apparater kan ju inte gå sönder samtidigt! Antennsladdarna och alla kopplingar undersöktes, men inget fel hittades. hyresvärden blev engagerad i problemet, som inte gick att lösa för kvällen. Därav hyrdes en film. Som var kass (jag fick såklart inte välja någon komedi).

Idag ser vi fortfarande på myrornas krig och hoppas på att problemet löser sig i morgon. Jag saknar Tv:n! Mina morgonrutiner störs (vilket å andra sidan har lett till att jag stiger upp tidigare på morgonen och börjar jobba tidigare), mina lunchrutiner störs och framförallt kan vi inte slötitta om kvällen!

En ny film har vi hyrt i ett försök att rädda upp situationen. Ingen komedi nu heller, men jag har ändock goda förhoppningar!

1 kommentar:

  1. Stackare =( Man blir ju så omtumlad när någon högre makt helt plötsligt bestämmer sig för att rasera viktiga rutiner! Framförallt sådana man själv inte har behov av att ändra på ;)

    SvaraRadera