Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 18 juni 2011

Dagens planer

Idag ska vi på party. Hela morgonen har därför gått åt till förberedesle: mat och planering. Dessutom var Ayla tvungen att få sig ett bad, annars skulle hon inte få följa med?! Orättvist, så äckligt luktar hon ju inte! Men jag riskerade inte att få lämna Ayla, så hon är numera badad och luktar gott schampo. Diva slapp och ligger på golvet med ett nöjt leende.

Blommorna har jag hunnit ta hand om också, och jag inser att proffessionell hjälp behövs snarast! En blomma slängd idag, en halv blomma döende och en som vissnar. Mina kryddor verkar inte ta sig särskilt bra, basilikan exempelvis utgörs av fyra långs stjälkar med några blad på i toppen. Jag skyller på vädret. Tomatplantorna och smultronen växer dock och frodas vilket jag kanske får nöja mig med?

Nu bär det av till Tanum!

1 kommentar:

  1. Prova att byta plats på några av de blommor som inte verkar trivas på sin nuvarande placering :O Så gör jag ibland när mina blommor blir ledsna, vilket är allt som oftast ;)

    SvaraRadera