Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 15 juni 2011

Det är inte lätt att vara matte!

Hon har fått en morgonpromenad. Mat så fort hon kommit in efter morgonen, det enda hon behövde göra var att sätta sig i köket. Snabbt var jag där och servade.

Hon har fått en längre lunchpromenad. Till och med tillsammans med sin nya vän Tossie!

Hon har fått ligga i soffan och sängen under tiden jag jobbat. Och det har hon utnyttjat mån tro.

Hon har fått en eftermiddagsrastning och mat direkt efteråt. En smakbit från Anders tallrik slank ned också.

Hon och jag har busat med både gulis och Barbapappa.

Hon har fått en kvällspromenad LÖS i skogen, med tillåtelse att sniffa och undersöka vad helst hon ville. 1 timme har vi varit ute.

MEN, hon fick inte bada i sjön idag. Inte doppa sig, inte simma. För matte bara ORKAR inte torka hela pälsen idag igen. Dessutom luktar hon redan sur hund och matte var så trött och less efter dagen. Mattes beslut resulterade i sittvägran och en oerhört tjurig hund under resterande hemfärd. Matte fick släpa med sig henne hem och nu ligger hon på golvet, sur och "låstsas" vara överhettad (det är mulet, blåsigt och 15 grader utomhus.....) på grund av att hon inte fick ta sig sitt obligatoriska bad. Ni kan väl gissa vem av de två hundarna som detta är?.....Just det, Ayla.

Matte (och Diva kanske) ska nu ha lite mysig egentid i soffan.....så får tjurskallen tjura för sig själv på hallgolvet - demonstativt framför ytterdörren.

1 kommentar: