Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 28 oktober 2013

Sigge och Oskar

Sigge avgudar Oskar och vill alltid vara i närheten av honom, till vår förtret! Är Oskar i vagnen vill Sigge vara i vagnen, är Oskar i sängen vill Sigge vara i sängen, är Oskar i sin matstol vill Sigge vara där.....jag ni förstår. Och allt som tillhör Oskar har Sigge lagt beslag på - kläder, leksaker, täcken, kuddar. Ja, allt.

Urgulligt egentligen om man inte vore så rädd för att han ska lägga sig på Oskars bröstkorg eller ansikte. Så hur mysig Sigge än är så får han inte sova i vårt sovrum längre. När Oskar sover vagn blir han nedschasad eller får vara inomhus för att han inte ska krypa in i vagnen (nätet kryper han inunder eller lägger sig på så att nätet trycks ned....).

Och som jag tycker synd om han! Han vill ju bara vara med och är ju så go! Tröstar mig med att så fort Oskar blir äldre får de leka hur mycket som helst tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar