Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 11 oktober 2013

Pinsamt läkarbesök

Idag kunde jag inte hålla ut längre utan var tvungen att ringa vårdcentralen och fick en akuttid nu under eftermiddagen för koll hos läkare, men gud så pinsamt och vill helst sjunka genom jorden....

För två dagar sedan åt jag pappas goda rökta abborre. Och abborrar är ju kända för att ha mycket ben, små men ofarliga ben. Så jag åt två frukostsmörgåsar med god aptit tills jag känner att det sticker till i halsen i höjd med halsmandlarna. Rackarns hinner jag tänka och tar lite klunkar juice och stora bitar smörgås för att skölja ned benet. Ni kan ju tro jag blev förvånad över att det inte fungerade!

Jag gav det någon timme, men benet var kvar - stack och värkte hela tiden och så fort jag svalde. I klass med förkylnings-ont-i-halsen när den är som värst. Googlade och provade därefter alla husmorsknep: the, knäckebröd, stora bitar mat, harkel, host......ja allt som jag bara hittade. Benet satt dock kvar.

På kvällen var jag desperat och tyckte extremt synd om mig själv och min otur (att jag låg och grinade en stund för mig själv i sängen behöver vi ju inte tala högt om?) så Anders fick leka doktor. Med ficklampa och verktyg grävde han runt i halsen för att hjälpa men utan resultat. Jag provade själv att riva och rota i halsen men fick såklart avbryta när det kändes som hela magen skulle komma upp.

Nåväl. Jag ger det några dagar.

Men idag när ingenting blivit bättre och det onda börjar stråla ut i örat, ringde jag 1177 i hopp om att få ett lugnande besked om att detta går till sig själv om ngr dagar. Men fick som svar att jag måste ringa vårdcentralen. Självklart. Gud så pinsamt.

Så jag tog mod till mig, ringde, fick en tid och åkte dit. Förklarade mitt problem och insåg att detta lär bli fredagsfikats snackis bland personalen. Pinsamt, vem sätter ett fiskben i halsen? Läkaren hittade någonting där inne och drog och slet men fick aldrig upp spektaklet. Men bättre känns det, ömt men inte lika stickigt, så jag hoppas hon lyckades krafsa bort det. Annars bär det av till ögon, öron, mun mottagningen (elelr vad det nu hette, lyssnade halvbra....) på NÄL på måndag.....Och det känns inte så peppande direkt!

Så nu är jag hemma och hoppas, hoppas, hoppas att benet är borta så jag slipper mer läkarbesök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar