Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 3 oktober 2013

Hemfärd

I morgon beger vi oss hemåt. Bilen är nu packad och klar och det ryms knappt ens en liten påse till i skuffen. Jag som inte trivs att leva rörigt, är nu lagom irriterad över den oordning som det ju alltid blir när man ska resa iväg och har prylar i påsar, väskor, säckar......ja överallt!

Lite hemlängtan har jag efter att ha varit hemifrån i två och en halv vecka, men det är splittrade känslor. Det är alltid skönt att få komma hem till sitt eget, men samtidigt känns det vemodigt att åka härifrån och lämna allt och alla igen. Och vi har haft det så himla bra och roligt här uppe!

Hemresan känns dessutom jobbig, alla timmar i bilen och jag är ju redan nu less på att åka bil! Om två dagar vid den här tiden är vi dock hemma, sitter i soffan och pustar ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar