Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 21 oktober 2013

En dag för de lata

Idag är jag verkligen lat, har ingenting på schemat och ställde in min vanliga veckohandling på Torp till förmån för en riktig vilodag. Utomhus är det ruggigt, blåsigt kallt och grått - nu är de fina höstdagarna slut och början på vintern är här....lätt ångestframkallande. Inomhus ä lampor och ljus tända för att mörkret inte ska krypa in, det blir sådant tråkigt ljus inne när det är ruggigt ute!

Lite pyssel har jag hållit mig sysselsatt med men orken är slut efter alla nätter med en bråkig Oskar så nu har jag hamnat i soffan framför TV:n och datorn - tidstjuvar men idag tar jag mig tid till det.

I helgen har vi varit på besök i Norrköping och hälsat på familjen L med lilla R som börjar bli så stor! Det var riktigt mysigt och vi hann få kvalitetstid tillsammans trots två små barn som pockar på uppmärksamhet och trots att en helg är ganska kort. Tropikariet på Kolmården och en rundtur i Norrköping hann vi med, plus en massa god mat och prat. En härlig helg fick vi med andra ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar